Ustvarjalnost nadarjenih učencev ne pozna (šolskih) meja

V Osnovni šoli Kidričevo se je družilo kar 161 nadarjenih učencev iz štirih sosednjih šol. Mladi so ustvarjali v 16 delavnicah, narejeno pa predstavili staršem

“Danes sem se pridružila delu gledališke delavnice, ki bo skupaj s skupino mladih novinarjev pripravila oddajo o Kidričevem z naslovom Štertalčani,” je sredi ustvarjalnega dela v soboto dopoldan povedala Doris Hertiš, devetošolka iz Osnovne šole Kidričevo, in dodala, da so podobna druženja nadarjenih učencev nadvse dobrodošla, saj se skupaj z vrstniki lahko izkažejo s svojo ustvarjalnostjo, pri tem pa jim pomagajo mentorji, ki njihove ideje ne le podpirajo, pač pa jim pri ustvarjanju teh tudi pomagajo in jih vzpodbujajo. Sedem učencev in učenk se je tokrat odločilo za sodelovanje v likovni delavnici, ki je bila ena od kar šestnajstih delavnic, ki so vabile nadarjene osnovnošolce.

“Letos smo se odločili za ustvarjanje iz odpadnega aluminija, in čeprav je zjutraj tu ležal le kup najrazličnejših kosov aluminija, je zdaj že videti, kaj bodo ustvarili mladi ustvarjalci. Skulpturi deklet namreč že dobivata končno podobo,” sta se nad delom svojih učencev in učenk navduševali učiteljici likovnega pouka Irena Tušek in Tatjana Novak.

Osnovna šola Kidričevo je bila tokratna gostiteljica druženja nadarjenih učencev domače in sosednjih osnovnih šol Cirkovce in Breg. Šole na najrazličnejših področjih dela sodelujejo že več let, zadnja štiri leta se vsaj enkrat letno na eni od šol zberejo nadarjeni učenci. Tokrat jih je v Kidričevo prišlo kar 141, z njimi pa se je z ustvarjalnimi izzivi spoprijelo kar 20 mentorjev, učiteljev, prostovoljcev iz vseh treh osnovnih šol.

Med prvimi v Sloveniji

“Na Osnovni šoli Kidričevo za nadarjene bolj sistematično in strukturirano skrbimo od šolskega leta 2003-2004, ko smo ustanovili Klub za nadarjene, kot obliko združevanja identificiranih nadarjenih učencev od 4. do 9. razreda. Naše vodilo je, da prepoznamo učenčeve posebne potrebe, želje in interese z vidika celovitega razvoja – intelektualnega, čustvenega in socialnega – ter potem sodelujemo in jim pomagamo pri vsestranskem razvoju skozi dejavnosti, ki nadarjenim pomagajo razumeti same sebe, svoje čustvovanje, doživljanje, motive, vrednotenje in osmišljanje. Delo v Klubu je zasnovano pretežno psihološko in pedagoško, v smer življenjskega in šolskega osamosvajanja in samousmerjanja,” razlagala Suzana Težak, pedagoginja na Osnovni šoli Kidričevo, in dodaja, da že vse od ustanovitve kluba potekajo na šoli še vzporedne dejavnosti, med katerimi je tudi vsakoletno druženje nadarjenih Kidričevega z osnovnimi šolami Breg, Cirkovce in Lovrenc. “Naši učenci, med 317 osnovnošolci imamo 62 učencev, ki smo jih prepoznali kot nadarjene, kar predstavlja petino osnovnošolske populacije našega okolja, se izredno pozitivno odzivajo tudi na vsakoletne strokovne ekskurzije nadarjenih učencev. V tujino, kjer naši nadarjeni učenci v različnih oblikah dela ustvarjajo skupaj z vrstniki iz različnih evropskih šol, peljemo naše osmo- in devetošolce. Vse naše dosedanje izkušnje so bile izredno pozitivne. V preteklosti smo tako obiskali elitne šole in centre za nadarjene v Budimpešti, na Dunaju, v Salzburgu, na Hrvaškem, bili smo v Ohridu in letos v Novem Sadu,” dodaja Suzana Težak iz Osnovne šole Kidričevo, kjer so med prvimi v našem prostoru začeli načrtno delo z nadarjenimi učenci.

“Izkušnje, ki jih imamo po skoraj desetletnem delu, kažejo, kako zelo pomembno je uravnotežiti intelektualni in socialno-čustveni razvoj posameznega učenca, saj imajo nadarjeni učenci pogosto težave z vključevanjem v svoje socialno okolje, sicer pa pri svojem vsakodnevnem delu z vsemi učenci vzpodbujamo njihova dobra področja, obenem pa jim pomagamo pri osvajanju veščin in znanja na področjih, kjer imajo posamezne primanjkljaje,” omenja šolska pedagoginja, in še, da imajo v vodstvu šole ves čas trdno oporo, projekt sistematičnega dela z nadarjenimi učenci pa že leta spremlja in ga tudi finančno podpira občina Kidričevo.

Nadarjenost vzpodbujajo že v vrtcu

Dobri dve leti na področju nadarjenosti aktivno delajo tudi v vrtcu Kidričevo, kjer načrtno spremljajo in opazujejo otroke, ki izstopajo s svojo ustvarjalnostjo. “Že v predšolskem obdobju opažamo, zdaj pa tudi načrtno spremljamo otroke, ki izstopajo s svojo nadarjenostjo, pa naj bo to na področju športa, likovnega, besednega ali kakšnega drugega ustvarjanja. V preteklosti smo zato precejšnjo pozornost namenili tudi izobraževanju vzgojiteljic, ki delajo s temi otroki, veliko tudi individualno, zdaj na podlagi vseh izkušenj, ki smo si jih že pridobili pri prepoznavanju nadarjenih v predšolskem obdobju, pripravljamo posebne kazalnike, ki bi nam vsem skupaj pomagali pri tem našem delu,” je v soboto dodala Nežika Šešo, ravnateljica Vrtca Kidričevo, ki je prišla pogledat, kako poteka dan druženja nadarjenih osnovnošolcev.

Ustvarjalni nemir v prostorih kidričevske osnovne šole se je zavlekel daleč v sobotno popoldne, ko so učenci o vsem doživetem poročali tudi svojim staršem.

Pomembnost druženja nadarjenih

“Z organizacijo druženja nadarjenih učencev sosednjih šol poskrbimo za socialni prostor, v katerem lahko nadarjeni poleg intelektualnih potreb in močnih področij zadovoljujejo še specifične potrebe na socialnem in čustvenem področju preko socialnih interakcij sodelovanja, mentorskih odnosov, raziskovanja, ustvarjalnosti in izkustvenega učenja. Pri tem jih vodijo odlični mentorji, ki učencem nudijo pestro ponudbo delavnic, med katerimi učenci svobodno izbirajo.

Letos smo za izhodišče dela v delavnicah izbrali avtentične probleme Kidričevega; tako so v eni izmed delavnic izdelali idejni načrt učilnice v naravi, spoznali polja sončnih elektrarn in izdelali solarni ventilator, oblikovali montažni kip iz aluminija, iskali rešitve o prihodnosti gradu v Kidričevem in podobno. Druženje nadarjenih je smiselno in vredno z vidika zadovoljevanja posebnih potreb teh otrok, ki imajo pravico spoznavati in razvijati svoje talente, pravico izbirati, kateremu od svojih področij talenta bodo sledili, vzdušje odličnosti pa ob podpori staršev, mentorjev in lokalne skupnosti širiti v okolje, kjer živijo in delajo,” pravi Alenka Kutnjak, v. d. ravnateljice Osnovne šole Kidričevo.

SLAVICA PIČERKO PEKLAR

Objavljeno v Večeru, v torek, 31.5.2011

Vir: http://www.vecer.com/clanekpod2011053105650700

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: