Z ljudskim plesom skozi življenje

Iz rubrike Podravski obraz

Anton Brglez, štiri desetletja prvi mož cirkovške folklorne skupine, je na mali fašenk praznoval 85. rojstni dan in zaplesal šatejeriš, njemu tako ljubi ples

“Že od mladih nog sem rad plesal in prepeval, to moje navdušenje je z leti preraslo v predano ukvarjanje z ljudskimi plesi in tudi drugim ljudskim izročilom. Kar potegnilo me je v kulturne vode in takrat, pred desetletji, je bilo vaško življenje resnično bogato in pestro,” se spomni Anton Brglez, 85-letnik iz Cirkovc, ki je skoraj 40 let vodil Folklorno skupino Vinka Koržeta, s svojimi plesalkami in plesalci pa ni polanskega izročila širil le po domačih krajih, pač pa po vsej Evropi.

“Lepa so bila tista leta, ko smo ljubiteljski kulturniki igrali, peli in plesali kar po domačih skednjih in kolarnicah, na nastope smo se vozili z vozovi ali s starim tovornjakom,” obuja spomine sogovornik, ki je tudi v TGA Kidričevo, tovarni, kjer je delal, deloval v dramski in pevski sekciji in širil kulturno življenje. “Med ljudske plesalce me je zvabila moja Marija, čez leta sta nama sledila najina Marinka in Zvonko. Pri nas je bilo vselej veselo, veliko smo plesali in prepevali, ko pa so me pred zdaj že več kot pol stoletja izvolili za predsednika Prosvetnega društva Cirkovce, sem začel delati s še večjim zanosom, saj se mi je zdelo, da moramo vse to naše ljudsko bogastvo ohraniti pred pozabo. Ustanovili smo moški in potem še mešani pevski zbor, pa dramsko in tamburaško skupino. V Cirkovcah smo imeli že takrat gledališki abonma, in sicer težko kmečko življenje na vasi se je prepletalo z bolj radoživim kulturnim delovanjem, v katerem so domačini radi sodelovali, tudi vse prireditve so bile takrat množično obiskane. Po smrti Vinka Koržeta smo se odločili svojo folklorno skupino poimenovati po tem nadvse dobrem človeku, ki je ogromno naredil za ohranitev našega plesnega izročila. Mene kot njegovega naslednika ni čakala nič kaj lahka naloga, a sem se potrudil po vseh svojih močeh, pri tem pa so mi pomagali moji plesalci in plesalke ter mnogi, brez katerih naše ljubiteljsko ukvarjanje s kulturo ne bi bilo tako zelo uspešno,” pravi Anton Brglez, ki je v folklorni skupini najprej tudi sam plesal, bil pa je tudi njen duhovni vodja, koreograf in uspešen menedžer.

“Preplesali smo celo Evropo, pred zdaj že skoraj tridesetimi leti smo v italijanskem Trentu zmagali na mednarodnem tekmovanju folklornih skupin, danes se rad spomnim našega gostovanja na Siciliji in v Bolgariji,” omenja Tone, kot ga kličejo njegovi, ki je bil nekaj let tudi predsednik mednarodne zveze ljudskih tradicijskih skupin Cioff za Slovenijo. “Pri svojem delu sem vselej izhajal iz našega, polanskega, ljudskega izročila. Mi se nismo ozirali čez meje, pač pa smo želeli kar najbolj verodostojno ohraniti naše kulturne posebnosti. Takšni, domači, so bili vselej tudi naši plesi in z njimi povezani običaji in navade, ki smo jih obujali v svojih nastopih, ki so včasih bili že kar male odrske predstave. Te so imeli ljudje vselej radi, sam pa sem vedno rad sodeloval z dr. Brunom Ravnikarjem, izrednim poznavalcem naše kulturne dediščine,” je ob srečanju poudarjal Anton Brglez, ki je bil kar 18 let predsednik Zveze kulturnih organizacij Ptuj in opravljal še vrsto vodstvenih funkcij na področju kulture. Za svoje delo je prejel kar 35 vidnejših priznanj in odličij, danes je častni občan občine Kidričevo, ob letošnjem jubileju so mu njegovi plesalci in plesalke Folklorne skupine Vinka Koržeta Cirkovce izročili prav posebej drago darilo, zahvalo za življenjsko delo. “Malo pozabljiv postajam na stara leta, a 85. rojstnega dneva se bom še dolgo spomnil, saj so mi prišli vse dobro voščit vsi tisti, s katerimi smo se desetletja dolgo družili, delali in radostili. Ja, na mali fašenk, ko sem praznoval, sem tudi zaplesal, štajeriš, meni še vedno zelo ljubi ples, ki gre nam Polancem tako dobro od nog,” se je z nasmeškom spomnil Anton Brglez.

Veliko je naredil za kulturo

Davorin Urih, dolgoletni klarinetist pri FS Vinko Korže Cirkovce: “Z gospodom Antonom Brglezom sem se spoznal v OŠ Cirkovce, ko je kot somentor prihajal na folklorne vaje šolske folklorne skupine. Ker sem takrat že obiskoval nižjo glasbeno šolo na Ptuju, kjer sem se učil igranja na klarinet, me je povabi k sodelovanju in od takrat sva 30 let vzorno sodelovala. S svojim delom na področju ljubiteljske kulture je postavil neprecenljive temelje kulture na območju današnje občine Kidričevo. S svojo vztrajnostjo, poštenostjo in pozitivno energijo je znal med seboj povezovati generacije plesalcev.”

Maks Medved, sokrajan: “Najino poznanstvo in sodelovanje sega petdeset let nazaj, ko sem jaz, med leti 1963 in 1969, vodil cirkovško folklorno skupino, Anton Brglez pa je bil predsednik Prosvetnega društva Cirkovce, ki nam je s svojimi poznanstvi veliko pomagal pri nakupih oblek in drugega. Skupaj smo veliko naredili za ohranitev ljudskih običajev in navad v teh naših krajih; Cirkovce so bile takrat kulturno središče, mi vsi skupaj s Tonetom pa tisti, ki smo vse to vodili, ohranjali in svoj prosti čas namenjali kulturnemu življenju na vasi.”

SLAVICA PIČERKO PEKLAR

Objavljeno v Večeru, v petek, 6.4.2012

Vir: http://www.vecer.com/clanekpod2012040605769743

Leave a Reply

