Od železne ceste se iskri

Iz Večerove kolumne »Komentiramo«

Zaradi posodobitve železniške proge Pragersko-Hodoš se je v občini Kidričevo zdaj zapletlo še v drugo. Potem ko so lansko poletje zaznamovali protesti krajanov Cirkovc, ki želijo železniško postajališče ohraniti na stari lokaciji, na drugi strani pa so se znašli tisti, ki menijo, da bi sto let staro postajališče kazalo preseliti na novo lokacijo, se zdaj z državnim prostorskim načrtom ne strinjajo niti v sosednjih Pongrcah. Tam bodo, zaradi zaprtja železniškega prehoda, morali vzpostaviti novo cestno povezavo med Šikolami, kjer je železniško postajališče, in omenjeno vasjo. Državni predlog je jasen in tudi sprejet, cesta naj poteka ob potoku. Zdaj tam stoji nova hiša, ki je v času sprejemanja načrtov še ni bilo in sta graditelja za gradnjo pridobila dovoljenja, a ju, kot poudarjata, nihče ni opozoril, da se bo obvozna cesta, ki dobiva nove dimenzije, za ped približala njihovemu vrtu. Domačini so s predlogom trase cestne obvoznice v tistih časih, pred več kot petimi leti, soglašali, večina jih je tudi prodala del svoje zemlje za načrtovano cestno gradnjo, zdaj pa so se v vasi našli tisti, ki menijo, da izbrana varianta ni najboljša rešitev in bi kazalo že sprejete načrte spremeniti, obvozno cesto pa zgraditi kar ob železniški progi, ob protihru­pnem zidu, ki tam zdaj že stoji.

Tako tisti, ki živijo ob železniškem postajališču Cirkovce, kot oni, ki so si svoje hiše postavili ob železniški progi, se nad potekom železnice in hrupom, ki so ga deležni, ne pritožujejo, pač pa dodajajo, da je železnica tod mimo v svet vodila že pred njihovimi gradnjami in so tako vedeli, v kakšno okolje se podajajo živet. Da je železnica del njihovega vsakdana, dodajajo, in odkimavajo, ko beseda nanese na najnovejšo posodobitev železniške proge in z njo povezane posege v prostor. Ti bi, kar je menda bilo kdaj slišati tudi na sestankih vaških odborov, lahko vendarle bili speljani tudi ljudem prijazneje, saj bi že meter ali dva odmika od začrtane trase za ljudi, ki bodo morali živeti ob enkrat zgrajeni obvozni poti, pomenilo olajšanje. Zdaj, ko bi se gradnja obvozne ceste končno morala začeti in ko odgovorni pojasnjujejo, da je izbrana trasa tudi z vidika prometne varnosti najugodnejša rešitev, je vse bolj na dlani, da se za vsemi zapleti prostorske ureditve skrivajo zasebni interesi ljudi, ki se v javnosti nikoli ne predstavijo, so pa za svoje dobro pripravljeni prodati “še zadnjo ped zemlje”.

Slavica Pičerko Peklar

Objavljeno v Večeru, v sredo, 29.1.2014

Vir: http://www.vecer.com/clanekpod2014012905997101

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: