Gospodje, kar ste zakuhali, boste morali tudi sami pojesti!

Svetniki občine Kidričevo se na izredni seji niso želeli ponovno odločati o trasi povezovalne ceste Pongrce–Šikole, saj so menili, da se mora o tem sedaj odločiti ministrstvo; zahtevali pa so, da bo cesta široka 6,20 m ter da bosta sočasno zgrajena tudi razsvetljava in podhod za pešce in kolesarje. Ker je z modernizacijo železniške proge Pragersko–Hodoš predvidena ukinitev železniškega prehoda v Pongrcah, je bilo tam treba urediti novo cestno povezavo.

Potem ko so se s soglasjem krajanov dogovorili za traso ceste ob potoku, je bila ta umeščena v državni prostorski načrt. Lani pa je skupina krajanov, ki so zbrali nekaj čez sto podpisov, zahtevala gradnjo po drugi trasi, ob železnici, saj naj bi bila po njihovem mnenju ta krajša, cenejša in predvsem tudi varnejša. In zadeva se je začela zapletati, tako da je najprej razdvojilo vaščane Pongrc, nato pa še druge, ki so v zadevo vpleteni. Na izredni seji sveta občine Kidričevo, ki jo je župan Anton Leskovar sklical na pobudo svetniške skupine SLS v sredo, 29. januarja, so želeli, da se o tem odločijo tudi svetniki. Vzroke, ki so pripeljali do zapletov, ter argumente za in proti eni ali drugi varianti so predstavili predstavniki obeh strani krajanov, predstavniki občine in tudi ministrstva za infrastrukturo in prostor. A tokrat so svetniki občine Kidričevo svoja mnenja in stališča očitno poenotili, saj so predstavnikom ministrstva očitali, da ni prav, da so odločitev, ki je med seboj sprla tako krajane kot svetnike, poskušali preložiti na njihova ramena. Kot je pojasnil župan, so se pogovori o gradnji te ceste začeli že leta 2001 med predstavniki občine in ministrstva ter se nadaljevali vse do leta 2009, ko je bil na osnovi dogovorov sprejet državni prostorski načrt. Zadeva pa se je začela zapletati po lanski razgrnitvi gradbenega dovoljenja na Ptuju, ko je predstavnik podjetja Lineal izjavil, da je gradnja ceste možna tudi ob železnici. Skupina krajanov, ki nasprotuje prvotni trasi, je podkrepljena s podpisi nekaj čez sto sokrajanov zahtevala, da se cesta zgradi na novi lokaciji, od železniškega prehoda Šikole do železniškega prehoda v Pongrcah. Aktivnejša je postala tudi skupina krajanov, ki je zagovarjala prvotno traso, tako da so se prepričevanja o tem, kje naj bi cesto zgradili, stopnjevala. Ker pa se je občina že pred leti zavezala, kje naj bi cesto gradili, so direktorat za infrastrukturo obvestili, da se bodo držali dogovorjenih obveznosti; zaradi sporov pa so predlagali, da naj preučijo tudi, kakšne so možnost gradnje obvoznice na novi trasi, ob železnici. A kmalu zatem, ko se je razvedelo za sklic izredne seje, so na občini začeli brneti telefoni, močno pa so se angažirale tudi politične sile. Tako daleč je prišlo, da je, po besedah župana Leskovarja, »poslanec Pukšič v parlamentu uporabil občinsko gradivo o tej cesti tudi v interpelaciji zoper ministra Omerzela ter pri tem celo izkoristil interne občinske informacije in županovo elektronsko pošto«.

Do tako zapletene situacije ni prišlo nikjer v državi

Svetniki so prepričani, da so zapleti o tej cesti prešli meje zdravega razuma, saj je tudi Dejan Jurkovič, vodja sektorja za investicije na direktoratu za železnice prometnega ministrstva, zatrdil, da do podobno zapletene situacije niso naleteli še nikjer v državi. V skladu z zakonodajo bo treba po izgradnji povezovalne ceste sedanji večji prehod Pongrce ukiniti, kar je ugotovila komisija za nivojske prehode, ki je določila traso, na kateri je projektirana nadomestna povezovalna cesta. Taka odločitev je bila sprejeta tudi v projektni dokumentaciji, na osnovi tega je leta 2005 prišlo do oblikovanja državnega prostorskega načrta. Leta 2007 so do te variante zavzeli stališča tudi krajevni odbori Stražgonjca, Gaj, Šikole, Pongrce in Jablane, ki so se po Jurkovičevih besedah z njo strinjali. Tudi po tem, ko je bila februarja 2008 javna razgrnitev državnega prostorskega načrta, kjer so imeli vsi udeleženi možnost, da se o tem opredelijo, so se s sedaj že projektirano traso povsod strinjali. Krajani so zahtevali le, da se ob tej cesti zgradi še dodatna traktorska pot. Na osnovi tega je bil leta 2009 sprejet državni prostorski načrt, ki predvideva gradnjo ceste na že dogovorjeni in usklajeni lokaciji, zato je po Jurkovičevih besedah to dejstvo treba upoštevati. Za sprejeto traso je izdelana že vsa projektna dokumentacija, 14. decembra lani je bil izvajalec uveden k delu, rok izvedbe obeh cest pa je 14. september 2015. Ker so se pomisleki glede lokacije pričeli pojavljati šele po lanski javni razpravi, je sedaj praktično nemogoče razmišljati o novi trasi te ceste, saj zanjo in za traktorsko pot, torej za dve vzporedni cesti, ob železnici enostavno ni dovolj prostora.

Predstavnik podjetja Lineal Dušan Ogrizek je pojasnil, da je na javni razgrnitvi v Ptuju na vprašanje enega od krajanov, ali je med progo in parcelami, ki niso v javni lasti, dovolj prostora za povezovalno cesto, sicer odgovoril, da je videti, da bi bilo dovolj; vendar pa to še zdaleč ni dovolj, saj je treba upoštevati tudi vse druge in tehnične pogoje. Ko so delali primerjave, so namreč ugotovili, da bi povezovalno cesto, sicer na tesno, še lahko umestili ob železnici, za traktorsko pot pa tam ni več prostora. Predstavnik krajanov, ki zagovarjajo novo traso, Gregor Rojko, je poudaril, da so bili domačini zavedeni, najbolj moteče pa je, ker se ob razpravah ne sprašujejo o tem, kaj je dobro za lokalno skupnosti, ampak gre za dokazovanja med vpletenimi, kdo je kaj naredil prav in kdo narobe. Ko sta z ženo leta 2008 dobila parcelo od ženinih staršev, nista vedela, kje naj bi potekala cesta, zato sta občino prosila za soglasje, da zgradita hišo bliže cesti in ga tudi dobila. Ko je izvedel za nameravano traso ceste, so že potekali dogovori za odkup zemljišč, zato je izrazil pomisleke in skupaj z okoli sto krajani je sedaj proti prvotni trasi. Da je treba napako odpraviti tako, da bo dobro za vse, ne le za enega, je menil predstavnik krajanov Pongrc iz slepe ulice Mirko Draškovič in se zavzel za konstruktivno rešitev nastale situacije za vse krajane.

Zavajanje ali malomarnost ministrstva

Kidričevski svetniki pa so bili tokrat zelo enotni. Milan Fideršek je gostom iz ministrstva odkrito povedal, da so vse skupaj zakuhali oni, zato bodo morali vse tudi sami pojesti, ne pa da so poskušali odločitev preložiti na svetnike, saj so jo že zdavnaj sprejeli. Tudi Andrej Napast je menil, da naj o strokovnih zadevah odloča stroka, ne pa lokalna skupnost, najbolj pa je bil besen na predstavnike direkcije, ki jim je uspelo med seboj skregati krajane, tako da so razdeljeni na dva pola. Povsem podobno in pomirjujoče je razmišljal tudi Marko Perger, ki se mu je zdelo nesmiselno, da bi se ponovno odločali o tem, kar je že odločeno in projektirano. Še ostrejši je bil Jože Medved, ki je Jurkoviču očital, da je problem sprožil prav on, »tako, kot je sprožil tudi težave zaradi gradnje železniške postaje v Cirkovcah«. Ob tem je poudaril, da se tudi on ne želi več odločati, saj je vse dorečeno. Da gre za golo zavajanje ali malomarnost predstavnikov ministrstva, sta menila tudi Daniel Zajc in podžupan Milan Strmšek, ki je poudaril, da zagovarja tistih 100 krajanov, ki so zbirali podpise, a o ničemer ne želi odločati. Zelo jasen in prepričljiv pa je bil predvsem vodja državnega prostorskega načrta Rajko Strguljc: »Če želite že sprejeto traso ceste spremeniti, vam bo to vzelo vsaj še dve ali tri leta.«

In tako so svetniki žogico spora soglasno vrnili ministrstvu, saj se niso želeli odločati o trasi povezovalne ceste. Na predlog župana Antona Leskovarja so namreč soglasno sprejeli sklep, da odločitev o tem, kje bodo cesto gradili, prepuščajo ministrstvu za infrastrukturo in prostor, zahtevajo pa, da bo vozišče povezovalne ceste široko 6,20 m, da bo ob njej zgrajena tudi javna razsvetljava, če bo zgrajena cesta po daljši trasi, pa zahtevajo na obstoječem železniškem prehodu v Pongrcah tudi izgradnjo podhoda za pešce in kolesarje.

Kidričevo, 3.2.2014

Martin Ozmec

Vir: http://www.tednik.si/gospodje-kar-ste-zakuhali-boste-morali-tudi-sami-pojesti

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: