Železniško-cestni gordijski vozel

V naselju Pongrce v občini Kidričevo obstajata najmanj dve civilni iniciativi. Ustanovljeni sta bili zaradi trase bodoče povezovalne ceste, ki jo bo v sklopu projekta modernizacije železniške proge Pragersko–Hodoš gradilo Ministrstvo za infrastrukturo in prostor (MZIP).

Vsaka iniciativa zagovarja svojo traso: eni so za cesto ob potoku, drugi za cesto ob železnici. Stališča iniciative, ki si prizadeva, da bi se cesta zgradila ob železnici, smo že predstavili. Tokrat povzemamo stališča skupine krajanov, ki zagovarjajo gradnjo ceste ob potoku. Združili so se v Civilno iniciativo za varno cesto ob potoku (CIZVCP). Kot so pojasnili člani iniciative, bi bila po njihovem mnenju cesta ob potoku (izven naselja) zaradi zagotavljanja večje prometne varnosti ugodnejša in tudi preglednejša.

Kot neke vrste obvoznica bi se cesta izognila naselju, del naselja bi s tem pridobil slepo ulico. Civilna iniciativa, ki si prizadeva za traso ceste ob potoku, morebitni trasi ob železnici ostro nasprotuje. »Če bi se povezovalna cesta gradila vzporedno z železnico, bi se morala po našem mnenju ob njej zgraditi še traktorska pot. Za obe cesti na tem območju ni prostora. V primeru, da bi se obe cesti zgradili, bi bilo treba zgraditi tudi širši most (ki bi bil širši od tistega, ki je predviden na cesti ob potoku). Sicer pa je križišče, kjer bi se bodoča cesta ob železnici priključila na obstoječo lokalno cesto, že zdaj zelo nevarno. Nesreč na tej lokaciji je bilo že nekaj, tudi takšnih, ki so terjale človeška življenja,« so povedali člani CIZVCP in dodali, da naj bi bilo v dolgoročnem planu predvideno, da bi se cesta ob potoku nadaljevala do Lovrenca na Dravskem polju.

»S cesto ob železnici se ne moremo sprijazniti.«

Če bi se povezovalna cesta gradila ob železnici, bi neposredno posegla v bivanjsko okolje družine Erhatič. Njihova hiša stoji v bližini železniškega prehoda, ki bo ukinjen. »Zaradi neposredne bližine se s to traso ceste ne moremo sprijazniti. Lani so ob železniški progi namestili protihrupno ograjo. Če bi vzporedno s progo in novozgrajeno protihrupno ograjo zgradili cesto, bi se hrup od ceste odbijal neposredno proti naši hiši. Zaradi višjega nivoja novozgrajene ceste bi bilo treba do naše hiše na novo urediti še dovozno pot. Sicer pa smo že sedaj nekoliko »utopljeni« pod cesto, saj leži naše dvorišče približno meter pod nivojem obstoječe lokalne ceste. Na gradnjo povezovalne ceste vzporedno z železnico nikakor ne pristajamo,« je za Štajerski tednik povedal Sebastijan Erhatič.

Ozračje med krajani Pongrc je od lani jeseni zaradi povezovalne ceste (ali bo to varianta ob potoku ali ob železnici) izjemno razgreto. Investitor (MZIP) je za odločitev o tem, katera varianta ceste se naj zgradi, pozval tudi občino Kidričevo. Ta je iskanju odgovora na to vprašanje namenila 5. izredno sejo občinskega sveta, ki je potekala januarja letos. Jasnega odgovora niso definirali. »Občinski svet se je seznanil z variantami umestitve povezovalnih poti med prehodoma Pongrce in Šikole. Odločitev prepušča Ministrstvu za infrastrukturo in prostor,« se glasi na seji sprejeti sklep.

MZIP gradbenega dovoljenja za cesto nima.

Kidričevo, Pongrce, 16.6.2014

Mojca Zemljarič

Vir: http://www.tednik.si/zeleznisko-cestni-gordijski-vozel

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: