Obvozna cesta ob potoku

Krajani Pongerc ob železniški progi Ptuj-Pragersko se že leta dajejo v zvezi z obvozno cesto skozi vas, zdaj je, kot pravijo na direkciji za infrastrukturo, odločeno – cesta v Pongercah bo ob potoku

“V skladu s sprejetim Državnim prostorskim načrtom ( DPN) za rekonstrukcijo in elektrifikacijo železniške proge Pragersko-Hodoš je predvideno, da se nivojski prehod Pongerce ukine po izgradnji nove povezovalne ceste. Za to rešitev imamo pridobljeno gradbeno dovoljenje in izbranega izvajalca dela,” na vprašanje, ali je dokončno sprejeta trasa obvozne ceste v Pongercah, odgovarjajo na Direkciji RS za infrastrukturo. “Res je, da tej varianti – gradnji povezovalne ceste ob Framskem potoku, kar je predvideno že desetletje – nasprotujeta zakonca, ki sta pridobila gradbeno dovoljenje za izgradnjo hiše ob povezovalni cesti po javni razgrnitvi DPN, tej cesti nasprotujejo tudi člani tamkajšnje civilne iniciative, obstaja pa tudi skupina ljudi, ki se zavzema za gradnjo ceste ob potoku, kot je to sprejeto v državnih dokumentih,” pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo, kjer dodajajo, da so ob koncu preteklega leta proučili tudi predlog sindikata kmetov, ki je nazadnje predlagal, da bi nivojski prehod ohranili, “a smo ugotovili, da bi bila hranitev nivojskega železniškega prehoda Pongerce v nasprotju z našo zakonodajo, saj je sosednji nivojski prehod Šikole oddaljen le 359 metrov in je urejen v skladu s predpisi. V tem primeru bi resno ogrozili črpanje evropskih sredstev za celoten projekt, takšnim spremembam pa prav tako ni naklonjena Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko.”

Domačini dokazujejo svoj prav

“Potem ko je načrtovano zaprtje železniškega prehoda v Pongercah dodobra razdvojilo naše ljudi, ker ena stran vasi dokazuje, da je boljša izgradnja obvozne ceste, druga pa, da ob potoku poljska pot že itak obstaja in jo je tako treba le razširiti in urediti kot obvozno cesto, smo skupaj stopili tudi kmetje. Razmislili smo, kakšna rešitev bi bila za nas najustreznejša, in spoznali, da bi bilo še najbolje ohraniti obstoječi železniški prehod, s tem pa tudi zdajšnjo cesto skozi našo vas. Mogoča bi bila tudi izgradnja ceste tik ob železniški progi, kar bi pomenilo, da odstopamo od ceste ob potoku. Res je, da so tam že bila odkupljena za širitev ceste potrebna kmetijska zemljišča, a so kmetje pripravljeni denar vrniti. Zanje obstoječa, sicer za zdaj neurejena cesta pomeni najkrajšo pot z enega konca vasi na drugega oziroma na njihova polja,” razlaga Anton Medved, predsednik sindikata kmetov. Pravi, da se v krajevne spore o gradnji obvozne ceste niso želeli vključevati, saj bi v njihovem dejanju sokrajani lahko hitro videli zavzemanje za lastne interese, a ker se v vasi že leta ne morejo zediniti, se jim je zdelo prav, da sovaščanom predstavijo svojo varianto.

Za vse je kriva – politika

“Zdaj, ko smo to storili v dobri veri, da bomo pripomogli k rešitvi spora, nam nekateri očitajo politikantstvo, zavzemanje za lastne interese ime­nujejo kmečki lobi, a v resnici smo javno spregovorili tisti, ki borno ob­vozno cesto, pa kjerkoli že bo poteka­la, če železniškega prehoda resnično ni mogoče ohraniti, največ uporabljali;” dodaja Medved. Kot kaže, kmečko za­vzemanje za cesto ob železnici oziro­ma ohranitev zdajšnjega železniškega prehoda ne bo obrodilo sadov, saj, kot je razumeti odločitev na državni ravni, je zaprtje sicer zavarovanega prehoda neizbežno, tako kot je jasno tudi, da državnega prostorskega načrta ne mi­slijo več spreminjati. Pred letom so o obvozni cesti razpravljali tudi svetni­ki občine Kidričevo in spomnili, da iz­brani trasi ob Framskem potoku, kjer si je v tem času hišo zgradila druži­na Rojko, najprej ni nihče nasproto­val. Svetniki se o trasi ceste, ki bi, če bi se odločili za gradnjo ob železniški progi,potekala v neposredni bližini družine Erhatič, niso hoteli razjasniti. “Kdaj in komu so stvari ušle iz rok, se ne ve, dejstvo je, da so predlagano re­šitev pred davnimi leti potrdili vaški odbori Jablan, Pongerc, Šikol in Straž­gonjce, po sprejetju DPN pa se je začelo zapletati, saj je ob Framskem potoku, kjer naj bi cesta potekala, bila dovolje­na gradnja družinske hiše, bila pa so tudi odkupljena zemljišča za gradnjo ceste,” so lanskega januarja ugotavljali kidričevski svetniki, ki končne odlo­čitve niso hoteli sprejeti. Obveljal bo torej državni prostorski načrt, ki mu živeči ob železniški progi ne naspro­tujejo in je one ob Framskem potoku stisnil ob cesto, ki si je ne želijo.

Slavica Pičerko Peklar

Objavljeno v Večeru, v torek, 3.2.2015

Vir: http://nov.vecer.com/clanek/201502036092700

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: