Preoblikovanje pošt 2324, 2326

Pismo Mirka Draškoviča Pošti Slovenije

Spoštovani,
krajani pošt na tem območju z velikim nezadovoljstvom in zgroženostjo opažamo, kako kvaliteta vaših storitev v zadnjem času nezadržno pada, vse od procesa “preoblikovanja stalnih pošt v mobilne”.

Kot zelo nazoren primer prilagam sliko včerajšnje napačne dostave poštne pošiljke, ki ne samo, da je zgrešena v hišni številki (to samoiniciativno uredimo sosedje med sabo), ampak dve naselji!

Naj navedem težave, ki so nastopile v tem času:

– netočne, napačne dostave pošiljk
– časovni zamiki pri dostavi (tudi nekaj dni)
– oteženo dostavljanje priporočenih pošiljk
– povečani stroški strank pri dvigu priporočenih pošiljk
– dostava paketov, hitre pošte v razumnih urah onemogočena in otežena (Rače)

Še bolj nesprejemljivo pa je za nas dejstvo, da poteka proces spremembe v pogodbeno pošto, ki za nas pomeni le eno: praktično neuporabnost vaših storitev na našem področju!

Naj izpostavimo še problematiko starejših občanov, ki so desetletja živeli in krepili vašo družbo (in s tem tudi vaše dobičke), sedaj pa jim bodo vaše storitve bistveno otežene!

Če to za vašo podjetje pomeni tiste vrednote, ki krepijo družbeno odgovornost, s katerimi se ponašate, se tej družbi slabo piše.

Lep dan želim,
Mirko Draškovič
2326 Cirkovce (zaenkrat še…)

Odgovor Pošte Slovenije

Spoštovani,

vaš dopis, v katerem izražate nezadovoljstvo krajanov pošt Cirkovce in Lovrenc na Dravskem polju, smo skrbno preučili.

Navajate:

  • da so zaradi uvedene centralizacije pošiljke napačno dostavljene. Napačna dostava pošiljk ni dopustna, vsekakor pa ni posledica centralizacije, saj dostavo opravljajo isti pismonoši kot pred centralizacijo. Napačno dostavo obžalujemo in se vam vljudno opravičujemo. Poskrbeli bomo, da vam bodo vse pošiljke pravilno dostavljene.
  • da je zaradi centralizacije časovni zamik pri dostavi in oteženo prevzemanje pošiljk ter povečani stroški strank pri prevzemu.  Pošiljke se dostavljajo po vnaprej določenem obhodnem redu, čas dostave pa ni določen. Pošta Slovenije je kot izvajalec univerzalne poštne storitve dolžna v skladu s 5. členom Zakona o poštnih storitvah (ZPSto-2) Uradni list RS št. 51/2009 in 77/2010, uporabnikom poštnih storitev zagotoviti najmanj pet delovnih dni tedensko najmanj en sprejem in eno dostavo dnevno na dom ali v poslovne prostore vsake fizične in pravne osebe.

V okviru optimizacije poštnega omrežja Pošta Slovenije postopoma centralizira dostavo poštnih pošiljk. Navedeno pomeni, da se dostava pošiljk naslovnikom vrši iz ene – dostavne pošte na več naslovnih pošt. Če vročitev na naslovu ni mogoča, lahko naslovnik pošiljko v roku za prevzem prevzame na izročilni pošti, to je na pošti, ki je lokacijsko bliže naslovniku, na dan dostave pa le na dostavni pošti. Takšen način poslovanja je v skladu z Zakonom o poštnih storitvah, s Splošnimi pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve, Splošnimi pogoji izvajanja drugih poštnih storitev ter z ostalimi »specialnimi« zakoni, ki se morajo upoštevati pri vročanju ZPP pisem, ZUP pisem, ZKP pisem in ZSReg/ZFPPIPP pisem.

V Pošti Slovenije tudi s takšnim načinom izročanja pošiljk uporabnikom zagotavljamo kakovostno dostavo na dom in prevzem pošiljk v rokih za prevzem na pošti, ki je naslovniku najbližja.

  • da je dostava paketov in hitre pošte v razumnih urah onemogočena in otežena, predvidevate, da zaradi kombinacije s pošto Rače. Kombinacija s pošto Rače nima vpliva na dostavo paketov, zato menimo, da bi morala biti dostava pravočasna. Vsekakor pa na čas dostave vpliva število prispelih pošiljk.

Izražate tudi zaskrbljenost zaradi predvidenega preoblikovanja pošt Cirkovce in Lovrenc na Dravskem polju v pogodbeni pošti. Pošta Slovenije se je na gospodarske in tržne razmere, v katerih posluje zadnjih nekaj let, pričela odzivati že leta 2009 z izvajanjem programa optimizacije in reorganizacije poštne mreže, katerega cilj je učinkovitejše poslovanje oz. lažje in boljše prilagajanje potrebam uporabnikov ter poslovnim potrebam, ki so posledica sprememb okolja in navad uporabnikov, pa tudi naglega upadanja klasičnih poštnih storitev (e-substitucija). V sklopu optimizacije poštne mreže izvaja Pošta Slovenije optimizacijo delovnih časov, centralizacijo dostave ter preoblikovanje v pogodbene in premične pošte.

V tem trenutku v Sloveniji posluje 79 pogodbenih pošt. V mesecu decembru 2013 smo izvedli anketo o zadovoljstvu gospodinjstev na pogodbenih poštah. Na podlagi ankete smo ugotovili, da so uporabniki zadovoljni s poslovanjem pogodbene pošte. Zaradi navedenega smo prepričani, da bodo, v primeru preoblikovanja pošt Cirkovce in Lovrenc na Dravskem polju, s kakovostjo opravljenih storitev zadovoljni tudi naslovniki omenjenih pošt.

V upanju, da boste naše pojasnilo in opravičilo sprejeli z razumevanjem, vas lepo pozdravljamo.

Anica Čufar
Vodja oddelka logistike

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: