Kratek opis problematike nadomestne ceste v Šikolah in Pongrcah, ki je bila zgrajena zaradi ukinitve železniškega prehoda v Pongrcah oziroma v Šikolah

Tako nekako bi lahko dejali po vsem tem, kar se je dogajalo v naših dragih Pongrcah, Šikolah in ostalih vaseh, vključno z občinsko upravo in upravo občine Kidričevo po tistem in pred tistim, ko smo se začeli voziti po novi obvoznici. Na žalost nad to našo in tudi predvsem občinsko cesto, ni nikakršnega posebnega navdušenja. Res je, da so Pongrce pridobile občinsko slepo ulico, vendar pa projekt obvozne ceste je na žalost zelo slab in daleč od pričakovanega. Samo cestišče je lepo, da se razumemo, in izvedba ob potoku (zaščitna ograja) je lepo narejena, vendar kljub temu je na sam projekt gradnje kar precej pripomb.

Čeprav je bilo pred začetkom del izrečeno mnogo nepotrebnih besed, po sredstvih javnega obveščanja in sestankih in demonstracijah (celo v Državnem zboru so to izkoriščale politične stranke za svojo promocijo) kje naj bi potekala ta nadomestna cesta, je ta sedaj zgrajena. Upam, da se bo verjetno z časoma te besede pozabilo, mogoče ne popolnoma, pa vendar, cesta stoji oziroma leži tam, kjer smo se vsaj na začetku v glavnem vsi strinjali in takšno bomo morali to cesto uporabljati. Naj povem, da smo si zagovorniki ceste ob potoku predstavljali predvsem drugačno izvedbo. Kot smo že v prvih razpravah poudarjali, da bi naj bila ta cesta v bistvo zametek nove bodoče ceste ob potoku vse do Lovrenca na Dravskem polju. Projektant je to zahtevo izvedel tako, da bo povezovalna ceste v smeri Lovrenca na Dr. polju zahtevala pri mostu v Pongrcah precej sprememb. Že na samem odcepu pri železniški postaji Šikole je projektant zarisal dva skoraj 90 stopinjska ovinka, kljub temu, da je imel prostora dovolj, da bi cesto lahko skoraj izravnal že v prvih dveh ovinkih.

Naslednja velika pogruntavščina projektanta je dvig nove ceste ob potoku na desnem bregu za več kot pol metra od stare ceste. Tako so uvozi iz njiv in na njive na novo cesto res prav neprimerni in še slabo izvedena klančina (10 do 20 cm asfalta od ceste), ostalo slabo nabit gramoz. Še posebej skoraj neverjetna pogruntavščina je prometni znak iz smeri Šikol na novo cesto. Dovoljena je vožnja vozilom krajšim od 10.5 metrov!! In to si projektant privošči na popolni ravnini in novi cesti. Čudi me, da se na to izvedbo ni nihče pritožil. Dvig ceste je projektant pogojeval zaradi stoletnih vod. Zelo pametno je postopal, saj je dvignil desni breg potoka tako, da bi ob res eventualnih poplavah zalilo prebivalce slepe ulice na levem bregu, zaščitil pa njive, pa še pretok vode pod mostom je zmanjšal. Vendar povodnji se do sedaj nismo bali in se je ne bojimo, saj takšne vode ne more biti, če pa bi že bila, pa bodo pod vodo že prej tudi Šikole in Stražgonjca.

Zaradi dvignjene ceste in še dodatno mostu z nagnjenim cestiščem, so priključki iz njiv na to cesto oziroma most, primerni za tekmovanje v spretnosti vožnji s traktorji. To se pravi, da projektant ni upošteval naših zahtev, da se bo verjetno enakovredna cesta nadaljevala, kot je bilo rečeno, v smeri Lovrenca. Žal pa se tudi ob času gradnje mostu in ceste ni oglasil in protestiral proti taki, res nenormalni izvedbi, nihče od bodočih uporabnikov te ceste. Prepirali so (smo) se le kje naj bo cesta, ne pa kako naj bo izpeljan v naravi. Mislim, da bi tu moral malo večjo vlogo odigrati tudi občinski odbor za kmetijstvo. Spomnimo se, kaj je dejal minister, ko je bil na ogledu na starem mostu. Dejal je:« Nova cesta bo šla tukaj, vi pa povejte kaj bi radi«. Žal ni nihče takrat rekel, kako naj to zgleda. Mislim, da je traktorska cesta nujnost! Vidi se pa, kako so lepo uredili del ceste in zemljišča okrog ceste od mosta do priključka na staro cesto v Pongrcah. Tako imenovani oškodovanci, ki živijo ob tem delu ceste ali imajo parcele, so dobili kar so zahtevali. In prav je tako.

Toliko o naši novi obvoznici in slepi ulici, ki sta povzročili toliko vročih in nepotrebnih besed. Sama otvoritev oziroma preusmeritev prometa na novo cesto je potekala zelo tiho in hitro. Ni bilo ne Pleh muzike, ne šampanjca. Kdaj točno in kdo je dal nalog za novo prometno cesto in ureditev se ne ve!!

Če gledamo to sicer vsaj na oko lepo cesto, je potrebno še marsikaj postoriti. Predvsem urediti prometne znake, ogledalo pri odcepu v slepo ulico in seveda še brv za pešce in kolesarje. Za to (brv) se je obvezala občina in zadnji čas je, da to tudi stori. Zima je vse bliže in takrat ko bo sneg, bo hoja po tej novi cesti od železnice, do pongrskega mostu res smrtno nevarna.

Kot zanimivost te ceste naj povem še to. Cesta od Lovrenca do Šikolske železniške postaje je dolga nekaj manj kot deset km. Na tej cesti je 14 ostrih skoraj pravokotnih ovinkov in še kar nekaj manjših ovinkov. To pa je že nekaj za sorazmerno kratko cesto. Torej lahko rečemo, da je povprečno na vsakih 650 m pravokotni ovinek. Nova obvozna cesta je dodala le dva takšna ovinka.

Če se občina zaveda, da je to njena cesta, mi smo le uporabniki, bo že vedela kaj mora storiti, preden bo cesto sprejela v svojo upravljanje.

Vsekakor pa je cesta res lepa in se je po njej prav prijetno peljati!

Vsem želim prijetno in varno vožnjo!

Pongrce, 25.10.2015

Franc Lah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: